Isa och Amanda Savbrant spelar med Marit Bergman

Amanda och Isa Savbrant

Marit Bergman och hennes nykomponerade band, inkluderande systrarna Amanda på trummor och Isa på bas, spelar på Folk & Rock i Malmö fredagen den 29 januari. Både Isa och Amanda går på GY pop/rock, som är en instrumental- och ensembleinriktning inom Ämneslärarutbildningen.

Sydsvenskan har gjort en längre intervju med Marit Bergman inför fredagens spelning.

På frågan hur hennes nya band ser ut svarar Marit Bergman så här:
– "Det är Amanda och Isa Savbrant från Malmö på trummor och bas. Det förstår ju vem som helst att om man har en rytmsektion som är syskon så blir det bra."

På frågan hur hon hittade sin nya rytmsektion svarar Marit Bergman:
"– Jag var faktiskt på Musikhögskolan i Malmö och höll en föreläsning om låtskrivande och när eleverna skulle spela upp det de gjort så såg jag att Isa var en fantastisk basist. Och jag tänkte att henne ska jag ha. Sen har hon dragit med sig sin syster. Så jag är ute och talangscoutar lite ibland."

Läs hela intervjun med Marit Bergman i Sydsvenskan