Musikhögskolan söker en kommunikatör

Böcker

Musikhögskolan i Malmö har ca 800 studenter, 200 lärare och teknisk/administrativ personal. Här utbildas musiker, kyrkomusiker och musiklärare. Dessutom ges forskarutbildning i musikpedagogik och konstnärlig forskning i musik, samt fristående kurser. Musikhögskolan samverkar med det omgivande musik- och kultursamhället bland annat genom att årligen ge drygt 200 konserter, bedriva samarbetsprojekt, ge seminarier och genomföra praktik och verksamhetsförlagd utbildning.

Till denna dynamiska miljö söker vi nu en kommunikatör till enheten Information/Konserter. Enheten Information/Konserter svarar för Musikhögskolans information och kommunikation internt och externt samt för konsert- och evenemangsproduktion. Enheten ger nära och ämnesanpassad service till forskare, lärare, studenter och blivande studenter. Enheten arbetar med tryckta och digitala resurser för att stödja verksamheten och för att kommunicera Musikhögskolans verksamhet till det omgivande samhället. Som Kommunikatör arbetar du tillsammans med tre andra personer på enheten.

Sista ansökningsdag: 2016-09-01.

Ytterligare information om tjänsten