Musikhögskolans jämställdhetsfestival

jämgruppen

Musikhögskolans jämställdhetsfestival pågår 3–5 maj.

Missing media item.

Musikhögskolans jämställdhetsfestival avslutas fredagen den 5 maj med följande programpunkter:
• Folk- och världsmusikensemblestudenter inleder med musik av kvinnliga kompositörer.
• Huvudakt! Gudrun Hauksdottir, Malmös mesta klubbkvinna, pratar om hur man tänker kring jämställdhet och bandbokning kl 12.30.
• Antonia Nordström & Viktor Lundahl presenterar en jämställdhetsspaning i form av sitt självständiga arbete.
• Camilla Jonasson, ordförande i jämgruppen, presenterar sin pågående forskning: Jag har också rätt att ljudsätta världen, genus och musikskapande med digitala verktyg.
• Camilla sammanfattar veckans tankar från tanketrädet.

Festivalen avslutas med jämpub kl 18–22 i cafeterian.

Lyssna och njut av musik och budskap i Moa och Matildas fina musikvideo där dom tolkar Ane Bruns låt You Lit My Fire.