Välkommen att söka till lärarutbildningen i musik

undervisning

Sista dag för ansökan är 15 april 2016.

Ämneslärarutbildningen i musik har två olika varianter:
med inriktning mot gymnasieskolan (GY)

Utbildningen ger dig behörighet och kompetens att undervisa i musik i gymnasieskolan samt i grundskolans årskurs 1–9. Du kan kombinera din utbildning med ett annat skolämne eller en fördjupning inom musik. Musik kan kombineras med: svenska, tyska, franska, spanska, italienska, engelska, kinesiska, latin, historia, matematik(undervisning på engelska), samhällskunskap, fysik, kemi, naturkunskap, biologi, och Svenska som 2:a språk.

Musikhögskolan i Malmö erbjuder också ämnesfördjupningar i arrangering/komposition, körledning och rytmikpedagogik inom Ämneslärarutbildningen med inriktning mot gymnasieskolan.

åk 7–9 (GR)

Utbildningen ger dig behörighet och kompetens att undervisa i musik i grundskolan. Du kombinerarar musik med ett annat skolämne som du själv väljer. Aktuella ämneskombinationer är: samhällskunskap, svenska, engelska, tyska, franska, spanska, kinesiska, historia, fysik, matematik, kemi, biologi och svenska som 2:a språk.

Varmt väkommen med din ansökan!