Världsartisten Joyce Moreno ny "Artist in Residence"

Joyce Moreno

Musikhögskolan i Malmö har den stora glädjen att presentera världsartisten Joyce Moreno, som undervisar och ger konserter vid Musikhögskolan i Malmö och Malmö Live konserthus 23–27 maj.

Missing media item.

Sångerskan, kompositören och gitarristen Joyce Moreno har länge varit en av Brasiliens ledande musiker med en omfattande produktion av skivor och turnéer över världen och med över 300 registrerade kompositioner. Bossalegendaren Antonio Carlos Jobim har kallat henne ”one of the best singers of all time”.

Nu får Musikhögskolans jazzstudenter förmånen att få ha henne som Artist in Residence, under en hel vecka, och avsluta med en konsert på Malmö Live, fredagen den 27/5 kl 19.30–22.00. Gästlärarbesöket genomförs med stöd från Sten K Johnsons Stiftelse.

KONSERTER
• TISDAG 24 maj kl 14.00–15.30 Musikhögskolan, Ystadv. 25 Malmö
Den brasilianska sångerskan Joyce Moreno är ny "Artist in Residence" på jazzutbildningarna vid Musikhögskolan i Malmö. Här sjunger och berättar hon om brasiliansk musik vid ett unikt framträdande på Musikhögskolan tillsammans med gitarristen och Brasilienkännaren, Mats Andersson, som är lärare vid Musikhögskolan.

• FREDAG 27 maj kl 19.30 Malmö Live konserthus, Kuben
Brasiliansk musik med Musikhögskolans jazzstudenter uppdelade i fyra ensembler tillsammans med och under ledning av Joyce Moreno. Konserten arrangeras av Musikhögskolan och Malmö Live konserthus med stöd från Sten K Johnsons Stiftelse.
Konserten beräknas pågå 2,5 timmar inkl en paus.
Biljetter: 95 kr

Ytterligare information lämnas av Professor Håkan Rydin, tel 0708-101301.

OVE TORSTENSSON