Dags för ny upplaga av jazzfestivalen VIBE på Musikhögskolan

jazz

Lördagen den 9 februari är det dags för årets upplaga av VIBE-festivalen (uttalas ”vajb”).

VIBE är en jazzfest med fokus på dagens unga jazz. Hela 15 band från jazzutbildningarna i den sydsvenska regionen garanterar massor av härliga musikupplevelser med konserter under hela eftermiddagen i konsertlokalerna Rosenbergsalen, Liljeforssalen och Lilla Salen på Musikhögskolan i Malmö.

Festivalen anordnas av jazzutbildningarna vid Musikhögskolan i Malmö i samarbete med musiklinjerna på Skurups, Fridhems, Sundsgårdens och S:t Sigfrids folkhögskolor samt estetiska programmen vid Malmö Latin och Spyken (Lund). Dörrarna öppnas 14:00 och konserterna startar ca 14:30 och håller på non-stop fram till ca 19:30.

Program 2019