Musikhögskolan står som värd för internationella EAS-konferensen, 15–18 maj

European Association for Music in Schools (EAS) årliga konferens kommer att äga rum i Malmö, med Musikhögskolan i Malmö som värd. Årets konferens är dessutom en regional konferens för International Society for Music Education (ISME). Konferensen drar årligen till sig ca 350 internationella deltagare dvs musiklärarutbildare, musiklärare, musiker, forskare, studenter och doktorander.

Förutom presentationer, workshops, keynotes, student- och doktorandforum, special focus groups mm är konferensen varje år fullspäckad med musik. Temat för konferensen är ”The School I’d Like” – Music Education meeting the needs of the children and young people today.

Se gärna konferensfilmen på Musikhögskolans Youtube-kanal.

Ta kontakt med konferensorganisatörerna via mail eas2019 [at] eas-music [dot] org (eas2019[at]eas-music[dot]org).

Följande länkar ger dig mer information:

Conference Website
Theme