Theophile Hartz ny oboelärare på MHM

Bilden visar Theophile Hartz framför en svart vägg, inomhus
Theophile Hartz

Theophile Hartz jobbar sedan 2011 som solooboist på Malmö Opera och har jobbat som solooboist i Israel Philarmonic under säsongen 2017 – 2018. Han har studerat i Frankrike på Conservatoire National Superieur i Lyon och på Musikhoschule i Karlsruhe.

Theophile Hartz har studerat i Frankrike på Conservatoire National Superieur i Lyon och på Musikhoschule i Karlsruhe. Han jobbar sedan 2011 som solooboist på Malmö Opera och har jobbat som solooboist i Israel Philarmonic under säsongen 2017 – 2018. Han har spelat med flera ensembler och orkestrar såsom Copenhagen Opera, Copenhagen Philarmonic, Malmö Symfoniorkester, Helsinborg SymfoniOrkester, c/o kammarorkester Berlin, Basel Symphony Orchestra, Basel kammarorkester.