Musikhögskolan ingår nytt samarbete med Seoul National University

universitetsbyggnad Sydkorea
Seoul National University, Cultural Center

Musikhögskolan har beviljats medel från Lunds universitet för ett samarbetsprojekt med Seoul National University i Sydkorea.

Projektansökan och de tilldelade medlen om 95 tkr kommer från Lunds universitets satsning på internationalisering och projektet ses som en första del i ett långsiktigt institutionellt samarbete mellan Seoul National University och Lunds universitet. Projektet ska bland annat sammanföra tonsättare, erbjuda ett konstnärligt forskningsinitiativ för studenter samt konserter och workshops i Seoul och Malmö.

Ansvarig på Musikhögskolan är Michael Edgerton, forskare och ämnesansvarig för konstnärlig forskning i musik. De tilldelade medlen kommer att användas till och med den 31 juli 2022.

Läs om Seoul National University