Ny föreståndare för Körcentrum Syd är Ulrika Emanuelsson

Ulrika Emanuelsson
Foto: Anna Rut Fridholm

Körcentrum Syd har fått en ny föreståndare vid namn Ulrika Emanuelsson, tonsättare, kördirigent och lärare i kör vid Lars-Erik Larsson gymnasiet.

Ulrika har en rytmikpedagogexamen från Musikhögskolan och studerade även komposition mellan 2000 och 2007. Ulrika kommer att dela sin nya tjänst på Körcentrum Syd med undervisning i kör på Lars-Erik Larsson gymnasiet samt som dirigent för Carolinae Damkör.

-Jag har längtat efter något som ”knyter ihop säcken” och ger möjlighet att arbeta med hela körfältet, samtidigt som sångaren, kördirigenten och tonsättaren Ulrika fortfarande får plats. Och så dök tjänsten på Körcentrum Syd upp. Det är jätteroligt och jag är så glad för den här chansen, säger Ulrika.

Mer info:
Ulrika Emanuelsson ersätter Lena Ekman Frisk som Körcentrum Syds föreståndare. Den 24 mars leder Ulrika Sången i förskolan som är en del i firandet av Kungl. Musikaliska Akademiens 250 år.