Säsongens första orkesterprojekt är igång efter uppehåll

Jasmin Gomaa

Musikhögskolans Symfoniorkester presenterar stolt Jasmin Gomaa (horn) och Samuli Örnströmer (dirigent) i ett kommande projekt.

Höstterminen är äntligen igång och även Musikhögskolans Symfoniorkester som nu efter våren och sommarens uppehåll startar upp det första projektetet för säsongen under ledning av Samuli Örnströmer.

På programmet finns:

• Fanny Mendelssohn-Hensels Overture i C-dur
  • Georges Bizets Carmen Suite No 1-2
  • Reinhold Glières Horn Concerto in Bb med solist Jasmin Gomaa

Konserten, som blir intern för ett fåtal sittande gäster i publiken, kommer att filmas i Rosenbergsalen och publiceras i våra sociala medier och på webben. Mer information om filmreleasen kommer.