Tre snabba frågor till Adriana di Lorenzo Tillborg

Adriana Di Lorenzo Tillborg

Det är åter dags för disputation på Musikhögskolan. Titel: Music Education and Democratisation. Policy Processes and Discourses of inclusion of all Children in Sweden's Art and Music Schools.

Hej Adriana, hur förbereder du dig just nu inför disputationen?

-Ja, det har jag själv undrat över, hur kan jag förbereda mig nu när texten är färdig? Förutom att läsa den igen har vi också haft en kort ”fördisputation” på forskarutbildningen så jag har fått övning i att svara på kluriga frågor som rör min avhandling.

Vad tror du att din opponent kommer att intressera sig för och vilja lyfta fram lite extra från din avhandling?

-Jag och min opponent delar intresset för demokratifrågor och policyprocesser, så jag misstänker att diskussionen kommer att utgå ifrån sådana frågor. Vi kommer nog att ha en del att diskutera!

Vad kommer du att göra efter att ha disputerat?

-Jag har sedan i höstas en halvtidstjänst som adjunkt vid Musikhögskolan. Drömmen är att kunna kombinera undervisning och forskning.

Lycka till Adriana!

Länk till doktorsarbetet i Lunds universitets forskningsportal
Länk till disputationen, 23/4 kl 13