Tillgänglighet

Musikhögskolan i Malmö vid Lunds universitet står bakom den här webbplatsen. Här beskriver vi hur webbplatsen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Webbplatsens adress: www.mhm.lu.se
Organisatorisk tillhörighet: Lunds universitet

Hur tillgänglig är webbplatsen?

Vi är medvetna om att delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga. Se avsnittet om teknisk information nedan.

Vad kan jag göra om jag inte kan använda delar av webbplatsen?

Om du är i behov av innehåll från denna webbplats som inte är tillgängligt för dig, men som är undantaget från lagens tillämpningsområde enligt beskrivning nedan, kan du kontakta oss via info [at] mhm [dot] lu [dot] se.

Teknisk information

Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan. Webbplatsen är testad genom stickprov och självskattning (intern testning). Innehåll som inte är tillgängligt:

• En del länkar uppfyller inte kravet på tydlighet. WCAG 2.4.4 (A)
  • Det finns pdf:er på webbplatsen som inte är tillgänglighetsanpassade. WCAG 1.4.3 (AA)
  • Det finns filmer som saknar textning. WCAG 1.2.2 (A)
  • Vissa formulär saknar etiketter. WCAG 1.1.1 (A)
  • Mobil meny innehåller tomma länkar. WCAG 2.4.4 (A)

Rapportera brister till oss

Vi strävar efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller kraven ber vi dig kontakta oss via info [at] mhm [dot] lu [dot] se.

Tillgänglighetsredogörelsen uppdaterades senast: 2020-09-23