Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Sven Bjerstedt

Sven Bjerstedt

Docent

Sven Bjerstedt

Musikalitetens roll i teaterpedagogiken: Konstnärlig kunskapsbildning genom intermediala begreppslån

Författare

  • Sven Bjerstedt

Summary, in Swedish

Artistic research is a comparatively new academic field, displaying multiple epistemological and methodological approaches. Through a concrete exemplification, this article studies how knowledge formation and learning may take place in artistic fields by way of intermedially borrowed concepts. The prominent use of the concept of ’musicality’ as a prestige word in the field of spoken theatre is investigated, analysed and discussed through a hermeneutic approach, based on extensive qualitative interviews with artists and educators in this field. In conclusion, the cognitive and normative functions of this usage are pointed out as urgent themes for future educational research.

Avdelning/ar

  • Lärare (Teaterhögskolan)
  • Konstnärliga fakulteten i Malmö
  • Teaterhögskolan i Malmö

Publiceringsår

2018-04-06

Språk

Svenska

Sidor

170-200

Publikation/Tidskrift/Serie

Educare - Vetenskapliga Skrifter

Issue

1

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Lärarutbildningen, Malmö högskola

Ämne

  • Performing Arts
  • Music
  • Learning

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1653-1868