Elisabeth Melander

Elisabeth Melander

In i musikens kolorerade univers

• Elisabeth Melander
  • Richard Gussing

IN I MUSIKENS KOLORERADE UNIVERS
Ett konstnärligt och pedagogiskt utvecklingsarbete på tvären av två lektorer vid Musikhögskolan i Malmö.

Vår ambition har varit att lyfta fram det experimentella och improvisatoriska i musiken utifrån en annan synvinkel än den traditionella - det vill säga att arbeta tvärkonstnärligt med färg, form, frekvenser och färglära. Utöver det, färgers och frekvensers påverkan på det mänskliga psyket och dess betydelse i ett musikaliskt perspektiv.

• Lärare (Musikhögskolan)

2023-09-01