Sara Wilen

Opera Nova : power, gender, remix

• Sara Wilén

Summary, in Swedish

Opera Nova tar sin utgångspunkt i de rollfunktioner vi som individer väljer i olika grupper och situationer. Hur fria är vi i våra val? Tillsammans med publiken undersöker vi bilder av makt och genus på operascenen och i verkligheten. Vi undersöker härskartekniker och pratar om hur man kan bryta upp oönskade maktmönster. Vi arbetar med improvisation och leker fram operascener i olika klassiska musikstilar.

• Lärare (Musikhögskolan)

Konstnärligt arbete