Studentkåren

Studentkåren vid Konstnärliga fakulteten är en sammanslutning av studerande vid de tre institutionerna Musikhögskolan, Konsthögskolan och Teaterhögskolan.

Vid respektive institution finns en egen sektion och studenterna finns representerade i respektive institutionsstyrelse, utbildningsråd samt i fakultetsstyrelsen. De är även representerade i lärarförslagsnämnden, som är ett övergripande organ för nyanställningar och befordran av lärare.

Kåren representerar studenterna och har som sin viktigaste uppgift att bevaka, upprätthålla och förbättra kvalitén på utbildningarna, även om de också arrangerar sociala event. Studentkåren är en religiöst och partipolitiskt obunden organisation.

Musiksektionens styrelse läsår 23/24

• Ordförande: Joakim Lindén
  • Sekreterare: Teo Houmann
  • Kassör: Erik Wasmann