Javascript är avstängt eller blockerat i din webbläsare. Detta kan leda till att vissa delar av vår webbplats inte fungerar som de ska. Sätt på javascript för optimal funktionalitet och utseende.

Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

edgerton_michael

Michael Edgerton

Professor

edgerton_michael

Notational Practice of Complex Music

Författare

  • Michael Edgerton

Summary, in English

This paper suggests that rhythmic notational practice seen in complex music adhere to the principle that the number of beams/flags of any note is dependent upon the number of iterations per temporal unit. In the first in- stance this may seem obvious, since this principle forms the basis of rational rhythmic notation in music. However, with music featuring nested tuplets of two levels or more, an interesting phenomena begins to occur in which the divisions of a unit become decoupled from the expectations of rhythmic ratios, such as three in the space of the last note of a triplet. Therefore, the intent of this paper is to provide a series of proofs to show that the number of itera- tions per (divisions of) unit take precedence over the expectations of ratios when such mismatches occur.

Avdelning/ar

  • Lärare (Musikhögskolan)

Publiceringsår

2012

Språk

Engelska

Sidor

258-273

Publikation/Tidskrift/Serie

Revista Música Hodie, Goiânia

Volym

12

Issue

2

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Ämne

  • Music

Nyckelord

  • Complexity in rhythm
  • Rhythmic notational practice
  • Nested tuplets
  • Notation in contemporary music

Status

Published