Musikdramatik – Repetitör | Malmö Opera Academy

Hållpunkter för din ansökan

1. Anmäl dig till programmet på www.antagning.se
    Anmälningsperiod: 1 december 2023 – 15 januari 2024

2. Styrk din behörighet. Sista kompletteringsdag för att styrka din behörighet är 25 januari 2024.

3. Kallelse till antagningsprov skickas till den mejladress du uppgav när du gjorde din anmälan.

4. Komplett ifylld repertoarlista samt skriftligt CV/biografi där du anger tidigare studier och övrig relevant information skickas med ordinarie post så att materialet är Musikhögskolan i Malmö tillhanda senast 16 februari 2024.

5. Antagningsprov genomförs på Musikhögskolan i Malmö och Malmö Opera, vecka 10, 7-8 mars 2024.

6. Antagningsbesked urval 1: 12 april 2024 på Mina sidor på www.antagning.se

7. Tacka ja till din plats på Mina sidor på www.antagning.se senast 25 april 2024.

8. Antagningsbesked urval 2: 8 maj 2024 på Mina sidor på www.antagning.se

Antagningsprov

Delprov I genomförs på Musikhögskolan i Malmö och delprov II genomförs på Malmö Opera.

Se till att ha med dig ett skriftligt CV/bio om tidigare studier.

Delprov I
Vid provet framför du:

• två solostycken av eget val. Det ena stycket ska vara en sats ur en wienklassisk sonat och det andra ett stycke från romantiken.
  • två obligatoriska operaarior, varav en på svenska, att framföra med sångare.

Efter Delprov I meddelar juryn vilka som går vidare till Delprov II.

Delprov II
Vid provet framför du:

• ett operaavsnitt tillhandahållet dag ett, att instudera med sångare framför juryn utan föregående repetition.
  • en obligatorisk operaensemble, att framföra med sångare och dirigent.
  • ett a vista-prov, sång.
  • ett a vista-prov, piano.
  • Intervju

Malmö Opera tillhandahåller sångare och dirigent för de obligatoriska momenten.

Påminnelse

För att kunna bli antagen till en konstnärlig utbildning på masternivå måste du kunna uppvisa en konstnärlig kandidatexamen i musik eller motsvarande vid studiestart.

Frågor om antagning:
admissions [at] mhm [dot] lu [dot] se (admissions[at]mhm[dot]lu[dot]se)