Lyckad turné för Musikhögskolans Symfoniorkester

Porträtt på sopransolist Elisabet Einarsdóttir
Sopransolist under turnén var Elisabet Einarsdóttir

Februari månad startade med en mycket lyckad turné för Musikhögskolans Symfoniorkester, som besökte Malmö Live och Växjö konserthus. Första veckan i mars är nästa chans att uppleva symfoniorkestern, då stjärnviolinisten Gilles Apap möter Musikhögskolans Kammarorkester i ett mycket spännande projekt som mynnar ut i konserter i Holmens Kirke i Köpenhamn och Palladium i Malmö den 6:e och 8:e mars.

Februari månad startade med en mycket lyckad turné för Musikhögskolans Symfoniorkester, som besökte Malmö Live och Växjö konserthus med bl.a Tjajkovskijs Symfoni nr. 6 och arior från Mozarts Enleveringen ur Seraljen, under ledning av dirigenten Robin O´Neill med Elisabet Einarsdóttir som sopransolist. Publiktillströmningen var mycket god och totalt besökte runt 1100 personer de bägge konserterna. Orkestern presterade på mycket hög nivå och vi ser nu med förväntan fram till nästa projekt som går av stapeln första veckan i mars. Stjärndirigenten Gilles Apap möter då Musikhögskolans Kammarorkester i ett mycket spännande projekt som mynnar ut i konserter i Holmens Kirke i Köpenhamn och Palladium i Malmö den 6:e och 8:e mars.