Operaimprovisation på Skissernas Museum under Framtidsveckan i Lund

Bilden är ett gruppporträtt på Marie Cronqvist, Anders Persson, Alexandra Orrgård Solén, Knut Deppert, Torgny Roxå, Samuel Jarrick, Jonatan Sersam, Karin Johansson och Sara Wilén under Framtidsveckan i Lund
Övre raden från vänster: Marie Cronqvist, Anders Persson, Alexandra Orrgård Solén, Knut Deppert, Torgny Roxå, Samuel Jarrick och Jonatan Sersam. Nedre raden: Karin Johansson och Sara Wilén

Operaimprovisatörerna medverkade vid Lunds universitets framtidsvecka i oktober

Den 17 oktober medverkade Operaimprovisatörerna vid evenemanget ”Framtidens lärande – det porösa universitetet” på Skissernas Museum vid Lunds universitets Framtidsvecka.

Knut Deppert och Karin Johansson från Lunds universitets akademiska tankesmedja LU Futura arrangerade seminariet tillsammans med forskarna Marie Cronqvist (LU Futura), Anders Persson (Utbildningsvetenskap), Torgny Roxå (LTH) och Operaimprovisatörerna.

Utgångspunkten var att allt lärande kännetecknas av någon form av improvisation i förhållande till traditioner, konventioner och existerande tänkesätt. Operaimprovisatörerna levererade improviserade operascener som inledning och avslutning till seminarierna.

Mer information om operaimprovisation:

Singing in Action – Sara Wiléns doktorsavhandling

Operaimprovisatörerna under Pufendorfinstitutets 10-årsjubileum