Konstnärlig forskning i musik centralt under Lund Contemporary Festival

festivalposter

Odeum genomför sin tredje Lund Contemporary Festival under 2021, med ett program som har fått flyttas antingen online eller skjutas lite på framtiden.

Forskare och doktorander från Musikhögskolan i Malmö har medverkat genom samtal och föreläsningar om sin respektive konstnärliga forskning i musik och tonsättarstudenter har skrivit nya verk för orgel som har uruppförts i Lunds domkyrka. Allt finns samlat på festivalens webbsida nedan.

Lund Contemporary Festival 2021

Mer info:
Odeum är Lunds universitets musikcentrum för studentbaserat musicerande, konserter, föreläsningar och utbildning. De arrangerar även Lund Contemporary Festival som är en biennal för samtida konstmusik där nyskriven musik, med tyngdpunkten på regionala tonsättare, varvas med bland annat panelsamtal och experimentella upplevelser med interaktiva inslag. Festivalen 2021 är en del av Kungl. Musikaliska Akademiens 250-årsjubileum.